sâmbătă, 30 iunie 2007

NUMELE____________ DATA ______________

R E C A P I T U L A R E
Folosirea semnelor de punctuatie (. ,?!)

1. Scrie semnele de punctuatie care lipsesc:

Ianuarie
Este iarnă Pământul casele drumurile s-au acoperit cu zăpadă Unde sunt oare păsărelele Ce tristă este pădurea fără ele

2. Transcrie poezia. Scrie semnele de punctuaţie.
Mamă
S-au prins în noapte stele Mamă vrei de ziua ta
Ce aproape sunt de ele Să-ţi aduc în dar o stea



____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Scrie semnele de punctuaţie potrivite.

Ce să citesc oare * Când a trecut timpul
Azor vino la mine * Ce harnică eşti
Copiii sunt la derdelus * Merii perii prunii si
Nucii cresc în livadă

4. Scrie semnele de punctuatie care lipsesc:
Feciorul se întoarce spre mosneag şi spune
Tată eu aş vrea să plec după noroc
Vrei să mă laşi singur fiule
Vreau să văd ţări ape munţi oameni şi obiceiuri Vreau să muncesc şi să agonisesc o avere bunicică

5. Transcrie poezia:
- Bună ziua, frate soare! - Şi mai unde, frate soare?
- Îţi mulţumesc, soră floare! - Peste ape, sora floare.
- Unde pleci tu, frate soare? - Şi când vii iar, frate soare?
- Peste codri, soră floare. - Mâine-n zori viu, soră floare.


6. Taie cuvântul nepotrivit:
Zăpadă argintie/ argintiu; Soare palidă / palid;
Brad verzi / verde; Vânt rece / reci;
Fluturi albe / albi: Băiat vesel / veseli.

7. Realizează un dialog în scris, răspunzând întrebărilor unui reporter imaginar:

a. Cum te numeşti tu?
b.
c. Ce adresă ai?
d. ___________________________________________________
e. Din cine este alcătuită familia ta?
f. ___________________________________________________
g. Cu cine ţi-ar plăcea să stai în bancă?
h. ___________________________________________________
i. Cum se numeşte învăţătoarea ta?
j. ___________________________________________________
k. Ce animal ti-ar placea sa ai?
l. ___________________________________________________






CALIFICATIVUL: ______________
CUIBUL DE PĂSĂRELE(Cezar Petrescu)

I

³ Înlocuiţi cuvintele subliniate cu altele asemănătoare din text:
Băieţii s-au ridicat să vadă atent cuibul.
Cu inima bătând, au observat cuibul.
În exterior, era construit cu paie şi crenguţe subţiri.
În interior era acoperit cu puf moale.
Gheorghiţă l-a împiedicat să atingă ouăle.


³ Un cuvânt poate avea mai multe înţelesuri. Descoperiţi-le!
pui În cuib erau patru pui mici.
Tu pui cărţile pe birou.
Planta are mai mulţi pui.

fin Cuibul era acoperit cu puf fin .
Avem un fin la Bucureşti.


³ Scrieţi cuvinte cu înţeles opus următoarelor: a se înălţa, pe dinăuntru, mic, subţire.


³ Găsiţi cuvintele scrise cu cratimă din text şi alcătuiţi propoziţii cu ele.



II

³ Despărţiţi în silabe cuvintele: primăvară, luncă, pământului, înveşmântaseră, căptuşit, albastre, bomboane, săptămâni, golaşi, mărişori, clocească, razele, soarele.


³ Completaţi propoziţiile:
Primăvara lunca e ……………. .
Gheorghiţă priveşte ………….. .
Dacă ar atinge …………….. , pasărea le-ar părăsi.
Pasărea a venit cu un …………. în cioc.


³ Găsiţi comparaţii pentru:
galben ca ….. mare ca………. tăcut ca……… singur ca………


³ Scrieţi cuvintele care denumesc obiecte mai mici decât următoarele: cuib, inimă, copac, pui, creangă, ou, cap, păsări, covor, haină, bomboane, mari.
Fişă de lucru

1. Citiţi poezia „Primăvara” de Vasile Alecsandri.
2. Realizaţi perechile potrivite:
iarna voioasă
albina geroasă
sturzul frumos
rândunica harnică
timp galben
3.Alcătuieşte propoziţii cu aceste perechi de cuvinte formate:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.Subliniază cuvintele care conţin grupurile de sunete ie, ea şi ia în aceeaşi silabă:
„ Astăzi au ieşit la soare Alţii ciugulesc prin iarbă,
Puişorii aurii Unul aţipeşte-o clipă,
Scuturând din aripioare Sprijinit de o aripă.
Mici ca nişte jucării… Dar, deodată, zarvă multă!
Unii piuie, se-ntreabă, Ce e oare?”
( Puişorii – Maria Găitan)
5. Taie forma greşită.
Iepuraşul (epuraşul) aleargă prin poeana (poiana) cu iarbă (earbă) fragedă.
Voi scrie pe caiet (caet) o poiezie (poezie) scrisă de poetul (poetul) Mihai Eminescu.
6. Subliniază cuvintele care conţin grupurile de sunete oa, ua şi uă în aceeaşi silabă:
Două rândunele mici Nouă gâşte îngâmfate
Stau pe cuibul de furnici Stau pe baltă ziua toată
Vin acum alte cinci Şi privesc îngândurate
Câte furnici sunt aici? Cum cocorii-n cer înoată.
7. Dictare
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Limba romană-Evaluare finală Clasa aIIa (dupa manualul Marcelei Penes)

Obiective de referinţă:
3.1.Sa identifice elemente de baza ale organizării textului în pagină.
3.2.Sa desprinda informaţii esenţiale dintr-un text.
4.2.Sa redacteze texte scurte.
4.3. Sa utilizeze sensul cuvintelor noi în enunţuri proprii.
4.5. Sa utilizeze convenţii ale limbajului scris.

Obiective operaţionale:
O1.Sa scrie corect după dictare.
O2.Sa recunoască elemente de bază ale organizării textului în pagină.
O3.Sa formuleze răspunsuri la întrebări.
O4.Recunoaste alineatul, propoziţia cuvântul.
O5.Sa despartă corect în silabe.
O6.Sa.recunoască vocalele şi consoanele.
O7.Sa alcătuiască propoziţii cu cuvintele date.
O8. Sa găsească sinonime pt. cuvintele date.
O9.Sa găsească antonime pentru cuvintele date.
10.Sa aşeze în ordine alfabetică cuvintele date.
11.Sa redacteze un bilet.

Criterii de evaluare

suficient
bine
foarte bine
I1
5-6 greseli
3-4 greseli
1-2 greseli
I2
Recunoaste titlul
Recunoaste titlul si autorul
Recunoaste titlul, autorul, alineatele
I3
a
a,b
a,b,c
I4
Gaseste alineatul cerut
Alineatul si prop.
Alineatul, prop., cuvântul
I5
2silabe
3 silabe
4 silabe
I6
5 vocale sau consoane
6-7 vocale sau consoane
8-9 vocale sau consoane
I7
1 prop.
2 prop.
3 prop.
I8
1 cuv.
2 cuv.
3.cuv.
I9
1 cuv.
2 cuv.
3 cuv.
I10
2 greseli
o greseala
Ordonează corect
I11
Nu respecta doua cerinte, unele greseli de scriere.
Compune corect, cu mici greseli de scriere, nu respecta o cerinta
Respecta toate regulile stabilite(data, titlul, continutul, formula de incheiere,semnatura)








Evaluare finală
Dictare
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………

2.Deschideţi cărţile la pagina 104.Recitiţi textul, apoi completaţi:
Titlul textului este…………………………… Autorul textului este………………………
Textul are……..alineate.

3.Raspundeti la intrebari:
a)Ce alt titlu i s-ar mai potrivi textului?
………………………………………………………………………………………………
b)Pe unde calatoreau cei doi prieteni?
………………………………………………………………………………………………
c)Cine le-a iesit în cale?
...............................................................................................................................................

4.Gaseste al treilea alineat, prima propozitie, al saselea cuvant. Transcrie-l………………
5.Desparte-l în silabe :……………………………… Cuvântul are ….. silabe,
6.Subliniază vocalele.Cuvantul are…..vocale, …..consoane .
7.Alcatuiti câte o propoziţie cu cuvintele:podoabe, pasnici, mahnit.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

8.Scrie cuvinte cu acelasi inţeles pentru: feciori-……………………….; in zori-…………
patrie-………………………
9.Scrie cuvinte cu inteles opus pentru :viteaz -…………………….; tace-……………..; incepe-………………………………...;

10.Asezaţi în ordine alfabetica urmatoarele cuvinte: moara, copil, sanie, avion, nor.
………………………………………………………………………………………..
11.Compuneti un bilet, respectand regulile invăţate :
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………..
Evaluare – Matematica – Numerele naturale 0-1000
Obiective de referinta:
1.1.Sa inteleaga sistemul zecimal de formare a numerelor .
1.2 Sa scrie , sa citeasca , sa ordoneze , sa compare , nr nat . mai mici decat 1000 .
2.4.Să exploreze modalităţi de descompunere a nr.
2.6. Sa rezolve probleme .

Obiective operaţionale :
Să scrie după dictare nr 0-1000 .
Să facă corespondenţa intre nr. scrise cu litere şi cele scrise cu cifre .
3.Să recunoască cifra sutelor , zecilor şi unităţilor .
4.Să ordoneze crescător un şir dr 5 nr.
5. Să ordoneze descrescător un şir de 5 nr.
6.Să compare nr.cu ajutorul semnelor < , > = .
7.Să rotunjească un nr. la cifra zecilor.
8.Să descompună un nr. în sute , zeci şi unităţi .
8.Să găsească nr. care îndeplinesc condiţii date .


1.Scrie urmatoarele numere : 307 , 703 , 370 , 730 , 300, 376 , 736 .

2.Găseste căsutele care indică acelaşi număr :
134 o sută douăzeci
705 cinci sute treizeci si doi
234 o sută treizeci şi patru
120 şapte sute cinci
532 două sute treizeci şi patru

3Încercuieşte :
a) cifra sutelor : 324 , 657 , 125 . b) cifra zecilor : 857 , 523 , 432 . c) cifra unităţilor : 657 , 642 , 857 .

4.Ordonează crescător : 795 , 597 , 975 , 759 , 579 .

5.Ordonează descrescător : 458 , 123 , 300 , 302 , 178 .

6.pune semnul „< ” , “ > ”sau “= “ după cum este cazul :
324 ......234 256 .......356 432 ......432 578 .....587 307 .....370
7. Descompune în sute , zeci şi unităţi următoarele numere :
345 = ……………………………….
850 = …………………………………
407 = ………………………………….

8.Rotunjeşte la cifra zecilor :
458 .................................................
682 .................................................
736 .....................................................

8. Scrie numărul care are cifra unităţilor cuprinsă între 3 şi 5 , cifra zecilor cu 3 mai mare decât cifra unităţilor iar cifra sutelor cu 1 mai mică decât cifra zecilor .

Criterii de evaluare

Suficient
Bine
Foarte bine
I1
Scrie corect 4 nr.
Scrie corect 5-6 nr.
Scrie corect 7 nr.
I2
Face 3 corespondenţe corecte
Face 4 corespondenţe corecte
Face 5 corespondenţe corecte
I3
5 incercuiri corecte
6-7 incercuiri corecte
8-9 încercuiri corecte
I4
Ordonează corect 3nr.
4nr.
5 nr.
I5
Ordonează corect 3nr.
4nr.
5 nr.
I6
Pune corect 3 semne
4 semne
5 semne
I7
Descompune corect un nr.
2 nr.
3 nr.
I8
Rotunjeşte corect 1 nr.
2 nr.
3 nr.
I9
Găseşte o cifră
Găseşte 2 cifre
Găseşte 3 cifre
TEST




1.Ordoneaza cuvintele pentru a obtine o propozitie:
· părculeţul, s-a oprit, în, Dănuţ, de lângă, fântână;

· încurajatoare, le, Mimi, domnişoara, şopti, cuvinte;

· Lenuţa, cu, întinse, le, adunări, o, fişă;

2. Completeaza cu sa sau s-a:
Peste sat ….. aşezat o pătură groasă de zăpadă.
Oamenii au plecat fiecare la casa …… .
Doamna profesoară …… uitat cu atenţie la băiatul cel nou si la tema …… .
Cartea ….. era cam murdară.

3. Gaseste cate un sinonim (cuvant cu acelasi inteles) pentru fiecare cuvant:
isteţ =
repede =
copac =
pleacă =
poveste =
flăcău =
spadă =

4. Gaseste cate un antonim (cuvant cu inteles opus) pentru fiecare cuvant:
vine =
a păstra =
a cădea =
jos =
mare =

5. Alcatuieste cate o propozitie cu cuvantul “argint”, care sa aiba la sfarsit punct, semnul exclamarii si semnul intrebarii.
EVALUARE
MATEMATICA

UNITATEA DE INVATARE:Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1000
SUBCAPACITATEA EVALUATA:Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1000,fara trecere peste ordin

OBIECTIVE:
-sa calculeze adunari si scaderi in concentrul 0-1000,fara trecere peste ordin;
-sa afle suma si diferenta a doua numere naturale;
-sa afle numarul necunoscut;
-sa rezolve probleme cu mai multe operatii;

ITEMI:
-Calculeaza adunari si scaderi
-Aflarea sumei a doua numere
-Aflarea diferentei a doua numere
-Aflarea numarului necunoscut
-Rezolvarea unei probleme

DESCRIPTORI DE PERFORMANTA:

SUFICIENT
BINE
FOARTE BINE
Calculeaza corect doua adunari si doua scaderi

Afla suma numerelor date.


Afla numarul necunoscut,fara a verifica rezultatul.

Rezolva doar prima cerinta a problemei.
Calculeaza corect trei adunari si trei scaderi.

Afla suma si diferenta numerelor,cu sprijinul inv.

Afla numarul necunoscut doar in una din situatiile date.

Rezolva problema,cu mici ezitari.
Calculeaza corect toate adunarile si scaderile date.
Afla suma si diferenta numerelor.


Afla numarul necunoscut ,parcurgand toate etapele.

Rezolva problema corect.


INV.METELEANU IRINA

TEST
Clasa a II-a A

1.Calculati:

200 + 7 =
300 + 2 =
650 + 3 =
820 + 1 =

326 - 6 =
259 - 9 =
850 - 50 =
962 - 62 =

2.Aflati suma numerelor 207 si 80.



3.Aflati diferenta numerelor 700 si 300.



4.Care este numarul necunoscut?

235 + a = 239 b + 141 =374





5.La o librarie s-au adus 200 de caiete de dictando si cu 50 mai multe caiete de matematica.
Cate caiete de matematica s-au adus la librarie?
Cate caiete s-au adus in total?