tag:blogger.com,1999:blog-15521772327756031552023-11-15T07:33:06.000-08:00FISEclaudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-1552177232775603155.post-7192466429655114132007-06-30T07:32:00.002-07:002007-06-30T07:33:04.133-07:00NUMELE____________ DATA ______________<br /><br />R E C A P I T U L A R E<br /> Folosirea semnelor de punctuatie (. ,?!)<br /><br />1. Scrie semnele de punctuatie care lipsesc:<br /><br />Ianuarie<br />Este iarnă Pământul casele drumurile s-au acoperit cu zăpadă Unde sunt oare păsărelele Ce tristă este pădurea fără ele <br /><br />2. Transcrie poezia. Scrie semnele de punctuaţie.<br />Mamă<br />S-au prins în noapte stele Mamă vrei de ziua ta<br />Ce aproape sunt de ele Să-ţi aduc în dar o stea <br /><br /><br /><br />____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________<br /><br />3. Scrie semnele de punctuaţie potrivite.<br /><br />Ce să citesc oare * Când a trecut timpul <br />Azor vino la mine * Ce harnică eşti <br /> Copiii sunt la derdelus * Merii perii prunii si<br /> Nucii cresc în livadă <br /><br />4. Scrie semnele de punctuatie care lipsesc:<br />Feciorul se întoarce spre mosneag şi spune <br /> Tată eu aş vrea să plec după noroc <br /> Vrei să mă laşi singur fiule <br /> Vreau să văd ţări ape munţi oameni şi obiceiuri Vreau să muncesc şi să agonisesc o avere bunicică <br /><br />5. Transcrie poezia:<br />- Bună ziua, frate soare! - Şi mai unde, frate soare?<br />- Îţi mulţumesc, soră floare! - Peste ape, sora floare.<br />- Unde pleci tu, frate soare? - Şi când vii iar, frate soare?<br />- Peste codri, soră floare. - Mâine-n zori viu, soră floare.<br /><br /><br />6. Taie cuvântul nepotrivit:<br />Zăpadă argintie/ argintiu; Soare palidă / palid;<br />Brad verzi / verde; Vânt rece / reci;<br />Fluturi albe / albi: Băiat vesel / veseli.<br /><br />7. Realizează un dialog în scris, răspunzând întrebărilor unui reporter imaginar:<br /><br />a. Cum te numeşti tu?<br />b. <br />c. Ce adresă ai?<br />d. ___________________________________________________<br />e. Din cine este alcătuită familia ta?<br />f. ___________________________________________________<br />g. Cu cine ţi-ar plăcea să stai în bancă?<br />h. ___________________________________________________<br />i. Cum se numeşte învăţătoarea ta?<br />j. ___________________________________________________<br />k. Ce animal ti-ar placea sa ai?<br />l. ___________________________________________________<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />CALIFICATIVUL: ______________claudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1552177232775603155.post-51183995359717579082007-06-30T07:32:00.001-07:002007-06-30T07:32:37.853-07:00CUIBUL DE PĂSĂRELE(Cezar Petrescu)<br /><br />I<br /><br />³ Înlocuiţi cuvintele subliniate cu altele asemănătoare din text:<br />Băieţii s-au ridicat să vadă atent cuibul.<br />Cu inima bătând, au observat cuibul.<br />În exterior, era construit cu paie şi crenguţe subţiri.<br />În interior era acoperit cu puf moale.<br />Gheorghiţă l-a împiedicat să atingă ouăle.<br /><br /><br />³ Un cuvânt poate avea mai multe înţelesuri. Descoperiţi-le!<br />pui În cuib erau patru pui mici.<br /> Tu pui cărţile pe birou.<br /> Planta are mai mulţi pui.<br /><br />fin Cuibul era acoperit cu puf fin .<br /> Avem un fin la Bucureşti.<br /><br /><br />³ Scrieţi cuvinte cu înţeles opus următoarelor: a se înălţa, pe dinăuntru, mic, subţire.<br /><br /><br />³ Găsiţi cuvintele scrise cu cratimă din text şi alcătuiţi propoziţii cu ele.<br /><br /><br /><br />II<br /><br />³ Despărţiţi în silabe cuvintele: primăvară, luncă, pământului, înveşmântaseră, căptuşit, albastre, bomboane, săptămâni, golaşi, mărişori, clocească, razele, soarele.<br /><br /><br />³ Completaţi propoziţiile:<br /> Primăvara lunca e ……………. .<br /> Gheorghiţă priveşte ………….. .<br /> Dacă ar atinge …………….. , pasărea le-ar părăsi.<br /> Pasărea a venit cu un …………. în cioc.<br /><br /><br />³ Găsiţi comparaţii pentru:<br />galben ca ….. mare ca………. tăcut ca……… singur ca………<br /><br /><br />³ Scrieţi cuvintele care denumesc obiecte mai mici decât următoarele: cuib, inimă, copac, pui, creangă, ou, cap, păsări, covor, haină, bomboane, mari.claudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1552177232775603155.post-24885928734382887322007-06-30T07:30:00.001-07:002007-06-30T07:30:45.660-07:00Fişă de lucru<br /><br />1. Citiţi poezia „Primăvara” de Vasile Alecsandri.<br />2. Realizaţi perechile potrivite:<br />iarna voioasă<br />albina geroasă<br />sturzul frumos<br />rândunica harnică<br />timp galben<br /> 3.Alcătuieşte propoziţii cu aceste perechi de cuvinte formate:<br />………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………<br />4.Subliniază cuvintele care conţin grupurile de sunete ie, ea şi ia în aceeaşi silabă:<br />„ Astăzi au ieşit la soare Alţii ciugulesc prin iarbă,<br />Puişorii aurii Unul aţipeşte-o clipă,<br />Scuturând din aripioare Sprijinit de o aripă.<br />Mici ca nişte jucării… Dar, deodată, zarvă multă!<br />Unii piuie, se-ntreabă, Ce e oare?”<br />( Puişorii – Maria Găitan)<br /> 5. Taie forma greşită.<br /> Iepuraşul (epuraşul) aleargă prin poeana (poiana) cu iarbă (earbă) fragedă.<br /> Voi scrie pe caiet (caet) o poiezie (poezie) scrisă de poetul (poetul) Mihai Eminescu.<br /> 6. Subliniază cuvintele care conţin grupurile de sunete oa, ua şi uă în aceeaşi silabă:<br /> Două rândunele mici Nouă gâşte îngâmfate<br /> Stau pe cuibul de furnici Stau pe baltă ziua toată<br /> Vin acum alte cinci Şi privesc îngândurate<br /> Câte furnici sunt aici? Cum cocorii-n cer înoată.<br /> 7. Dictare<br />……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….claudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1552177232775603155.post-38655284391808397232007-06-30T07:29:00.000-07:002007-06-30T07:30:00.080-07:00Limba romană-Evaluare finală Clasa aIIa (dupa manualul Marcelei Penes)<br /><br />Obiective de referinţă:<br />3.1.Sa identifice elemente de baza ale organizării textului în pagină.<br />3.2.Sa desprinda informaţii esenţiale dintr-un text.<br />4.2.Sa redacteze texte scurte.<br />4.3. Sa utilizeze sensul cuvintelor noi în enunţuri proprii.<br />4.5. Sa utilizeze convenţii ale limbajului scris.<br /><br />Obiective operaţionale:<br />O1.Sa scrie corect după dictare.<br />O2.Sa recunoască elemente de bază ale organizării textului în pagină.<br />O3.Sa formuleze răspunsuri la întrebări.<br />O4.Recunoaste alineatul, propoziţia cuvântul.<br />O5.Sa despartă corect în silabe.<br />O6.Sa.recunoască vocalele şi consoanele.<br />O7.Sa alcătuiască propoziţii cu cuvintele date.<br />O8. Sa găsească sinonime pt. cuvintele date.<br />O9.Sa găsească antonime pentru cuvintele date.<br />10.Sa aşeze în ordine alfabetică cuvintele date.<br />11.Sa redacteze un bilet.<br /><br />Criterii de evaluare<br /><br />suficient<br />bine<br />foarte bine<br />I1<br />5-6 greseli<br />3-4 greseli<br />1-2 greseli<br />I2<br />Recunoaste titlul<br />Recunoaste titlul si autorul<br />Recunoaste titlul, autorul, alineatele<br />I3<br />a<br />a,b<br />a,b,c<br />I4<br />Gaseste alineatul cerut<br />Alineatul si prop.<br />Alineatul, prop., cuvântul<br />I5<br />2silabe<br />3 silabe<br />4 silabe<br />I6<br />5 vocale sau consoane<br />6-7 vocale sau consoane<br />8-9 vocale sau consoane<br />I7<br />1 prop.<br />2 prop.<br />3 prop.<br />I8<br />1 cuv.<br />2 cuv.<br />3.cuv.<br />I9<br />1 cuv.<br />2 cuv.<br />3 cuv.<br />I10<br />2 greseli<br />o greseala<br />Ordonează corect<br />I11<br />Nu respecta doua cerinte, unele greseli de scriere.<br />Compune corect, cu mici greseli de scriere, nu respecta o cerinta<br />Respecta toate regulile stabilite(data, titlul, continutul, formula de incheiere,semnatura)<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />Evaluare finală<br />Dictare<br />………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………<br />………………………………………………………………………………………………<br /><br />2.Deschideţi cărţile la pagina 104.Recitiţi textul, apoi completaţi:<br />Titlul textului este…………………………… Autorul textului este………………………<br />Textul are……..alineate.<br /><br />3.Raspundeti la intrebari:<br />a)Ce alt titlu i s-ar mai potrivi textului?<br />………………………………………………………………………………………………<br />b)Pe unde calatoreau cei doi prieteni?<br />………………………………………………………………………………………………<br />c)Cine le-a iesit în cale?<br />...............................................................................................................................................<br /><br />4.Gaseste al treilea alineat, prima propozitie, al saselea cuvant. Transcrie-l………………<br /> 5.Desparte-l în silabe :……………………………… Cuvântul are ….. silabe,<br />6.Subliniază vocalele.Cuvantul are…..vocale, …..consoane .<br />7.Alcatuiti câte o propoziţie cu cuvintele:podoabe, pasnici, mahnit.<br />………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………<br /><br />8.Scrie cuvinte cu acelasi inţeles pentru: feciori-……………………….; in zori-…………<br /> patrie-………………………<br />9.Scrie cuvinte cu inteles opus pentru :viteaz -…………………….; tace-……………..; incepe-………………………………...;<br /><br />10.Asezaţi în ordine alfabetica urmatoarele cuvinte: moara, copil, sanie, avion, nor.<br />………………………………………………………………………………………..<br />11.Compuneti un bilet, respectand regulile invăţate :<br />……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..<br />……………………………………………………………………………………………..claudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1552177232775603155.post-92121440473868503322007-06-30T07:28:00.002-07:002007-06-30T07:29:34.547-07:00Evaluare – Matematica – Numerele naturale 0-1000<br />Obiective de referinta:<br />1.1.Sa inteleaga sistemul zecimal de formare a numerelor .<br />1.2 Sa scrie , sa citeasca , sa ordoneze , sa compare , nr nat . mai mici decat 1000 .<br />2.4.Să exploreze modalităţi de descompunere a nr.<br />2.6. Sa rezolve probleme .<br /><br />Obiective operaţionale :<br />Să scrie după dictare nr 0-1000 .<br />Să facă corespondenţa intre nr. scrise cu litere şi cele scrise cu cifre .<br />3.Să recunoască cifra sutelor , zecilor şi unităţilor .<br />4.Să ordoneze crescător un şir dr 5 nr.<br />5. Să ordoneze descrescător un şir de 5 nr.<br />6.Să compare nr.cu ajutorul semnelor < , > = .<br />7.Să rotunjească un nr. la cifra zecilor.<br />8.Să descompună un nr. în sute , zeci şi unităţi .<br />8.Să găsească nr. care îndeplinesc condiţii date .<br /><br /><br />1.Scrie urmatoarele numere : 307 , 703 , 370 , 730 , 300, 376 , 736 .<br /><br />2.Găseste căsutele care indică acelaşi număr :<br />134 o sută douăzeci<br />705 cinci sute treizeci si doi<br />234 o sută treizeci şi patru<br />120 şapte sute cinci<br />532 două sute treizeci şi patru<br /><br />3Încercuieşte :<br />a) cifra sutelor : 324 , 657 , 125 . b) cifra zecilor : 857 , 523 , 432 . c) cifra unităţilor : 657 , 642 , 857 .<br /> <br />4.Ordonează crescător : 795 , 597 , 975 , 759 , 579 .<br /><br /> 5.Ordonează descrescător : 458 , 123 , 300 , 302 , 178 .<br /><br />6.pune semnul „< ” , “ > ”sau “= “ după cum este cazul :<br /> 324 ......234 256 .......356 432 ......432 578 .....587 307 .....370<br />7. Descompune în sute , zeci şi unităţi următoarele numere :<br />345 = ……………………………….<br />850 = …………………………………<br />407 = ………………………………….<br /><br />8.Rotunjeşte la cifra zecilor :<br />458 .................................................<br />682 .................................................<br />736 .....................................................<br /><br />8. Scrie numărul care are cifra unităţilor cuprinsă între 3 şi 5 , cifra zecilor cu 3 mai mare decât cifra unităţilor iar cifra sutelor cu 1 mai mică decât cifra zecilor . <br /><br />Criterii de evaluare<br /><br />Suficient<br />Bine<br />Foarte bine<br />I1<br />Scrie corect 4 nr.<br />Scrie corect 5-6 nr.<br />Scrie corect 7 nr.<br />I2<br />Face 3 corespondenţe corecte<br />Face 4 corespondenţe corecte<br />Face 5 corespondenţe corecte<br />I3<br />5 incercuiri corecte<br />6-7 incercuiri corecte<br />8-9 încercuiri corecte<br />I4<br />Ordonează corect 3nr.<br /> 4nr.<br /> 5 nr.<br />I5<br />Ordonează corect 3nr.<br /> 4nr.<br /> 5 nr.<br />I6<br />Pune corect 3 semne<br /> 4 semne<br /> 5 semne<br />I7<br />Descompune corect un nr.<br /> 2 nr.<br /> 3 nr.<br />I8<br />Rotunjeşte corect 1 nr.<br /> 2 nr.<br /> 3 nr.<br />I9<br />Găseşte o cifră<br />Găseşte 2 cifre<br /> Găseşte 3 cifreclaudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1552177232775603155.post-65379738554211185892007-06-30T07:28:00.001-07:002007-06-30T07:28:26.359-07:00TEST<br /><br /><br /><br /><br />1.Ordoneaza cuvintele pentru a obtine o propozitie:<br />· părculeţul, s-a oprit, în, Dănuţ, de lângă, fântână;<br /><br />· încurajatoare, le, Mimi, domnişoara, şopti, cuvinte;<br /><br />· Lenuţa, cu, întinse, le, adunări, o, fişă;<br /><br />2. Completeaza cu sa sau s-a:<br />Peste sat ….. aşezat o pătură groasă de zăpadă.<br /> Oamenii au plecat fiecare la casa …… .<br /> Doamna profesoară …… uitat cu atenţie la băiatul cel nou si la tema …… .<br /> Cartea ….. era cam murdară.<br /><br />3. Gaseste cate un sinonim (cuvant cu acelasi inteles) pentru fiecare cuvant:<br />isteţ =<br />repede =<br />copac =<br />pleacă =<br />poveste =<br />flăcău =<br />spadă =<br /><br />4. Gaseste cate un antonim (cuvant cu inteles opus) pentru fiecare cuvant:<br />vine =<br />a păstra =<br />a cădea =<br />jos =<br />mare =<br /><br />5. Alcatuieste cate o propozitie cu cuvantul “argint”, care sa aiba la sfarsit punct, semnul exclamarii si semnul intrebarii.claudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1552177232775603155.post-34947773655590404892007-06-30T07:24:00.000-07:002007-06-30T07:27:23.332-07:00EVALUARE<br />MATEMATICA<br /><br />UNITATEA DE INVATARE:Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1000<br />SUBCAPACITATEA EVALUATA:Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1000,fara trecere peste ordin<br /><br />OBIECTIVE:<br />-sa calculeze adunari si scaderi in concentrul 0-1000,fara trecere peste ordin;<br />-sa afle suma si diferenta a doua numere naturale;<br />-sa afle numarul necunoscut;<br />-sa rezolve probleme cu mai multe operatii;<br /><br />ITEMI:<br />-Calculeaza adunari si scaderi<br />-Aflarea sumei a doua numere<br />-Aflarea diferentei a doua numere<br />-Aflarea numarului necunoscut<br />-Rezolvarea unei probleme<br /><br />DESCRIPTORI DE PERFORMANTA:<br /><br />SUFICIENT<br />BINE<br />FOARTE BINE<br />Calculeaza corect doua adunari si doua scaderi<br /><br />Afla suma numerelor date.<br /><br /><br />Afla numarul necunoscut,fara a verifica rezultatul.<br /><br />Rezolva doar prima cerinta a problemei.<br />Calculeaza corect trei adunari si trei scaderi.<br /><br />Afla suma si diferenta numerelor,cu sprijinul inv.<br /><br />Afla numarul necunoscut doar in una din situatiile date.<br /><br />Rezolva problema,cu mici ezitari.<br />Calculeaza corect toate adunarile si scaderile date.<br />Afla suma si diferenta numerelor.<br /><br /><br />Afla numarul necunoscut ,parcurgand toate etapele.<br /><br />Rezolva problema corect.<br /><br /> <br /> INV.METELEANU IRINA<br /><br />TEST<br />Clasa a II-a A<br /><br />1.Calculati:<br /><br />200 + 7 =<br />300 + 2 =<br />650 + 3 =<br />820 + 1 =<br /><br />326 - 6 =<br />259 - 9 =<br />850 - 50 =<br />962 - 62 =<br /><br />2.Aflati suma numerelor 207 si 80.<br /><br /><br /><br />3.Aflati diferenta numerelor 700 si 300.<br /><br /><br /><br />4.Care este numarul necunoscut?<br /><br />235 + a = 239 b + 141 =374<br /><br /><br /><br /><br /><br />5.La o librarie s-au adus 200 de caiete de dictando si cu 50 mai multe caiete de matematica.<br /> Cate caiete de matematica s-au adus la librarie?<br /> Cate caiete s-au adus in total?claudiahttp://www.blogger.com/profile/06634929209716330358noreply@blogger.com0